ساده ترین راه های خلاص شدن از شر شکم تا عید نوروز:



اگر از شکم بزرگ خسته شده اید، می توانید با 20 روش بسیار ساده و آسان، شکم خود را کوچک کرده و در 20 روز به تناسب اندام برسید.

به گزارش برترین ها، یکی از دغدغه های آقایان و خانم های عاشق تناسب اندام، لاغری شکم و پهلو و چربی سوزی است. خوردن سالم و پرهیز از چربی ها و غذاهای چاق کننده و انجام برخی ورزش ها به شما کمک می کند تا از چاقی موضعی به خصوص چاقی شکمی جلوگیری کنید.

برای رسیدن به لاغری سریع شکم اصول و توصیه هایی وجود دارد که با رعایت این اصول می توانید خیلی سریع و آسان از شر چربی های شکم خلاص شوید و وزن کم کنید.

هدف کاهش وزن خود را بنویسید:

هدف شما از کاهش وزن چیست؟ آیا به طور کلی می خواهید وزن کم کنید یا فقط کاهش وزن برای شما مهم است؟ پیشنهاد می کنیم اهداف خود را روی یک کاغذ یادداشت کنید تا با دیدن اهداف خود انگیزه کافی برای کاهش وزن داشته باشید.

بیشتر از آنچه که مصرف می کنید کالری بسوزانید:

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید و با ورزش و پیاده روی کالری بسوزانید تا وزن کم کنید. با مصرف کالری کمتر و مصرف انرژی بیشتر، چربی های ذخیره شده را بسوزانید. یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت 5 کیلومتر در ساعت حدود 145 کالری می سوزاند.

مصرف غذای خود را کاهش دهید:

برای کاهش وزن و خلاص شدن از شر چربی های شکم، باید مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید و در ظروف کوچک میل کنید. روغن ها و چربی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید.

همچنین بهتر است آهسته غذا بخورید و تا 20 دقیقه بعد از غذا صبر کنید تا مطمئن شوید که سیر شده اید. اگر در رستوران غذا می خورید، نیمی از غذای خود را به خانه ببرید و هرگز زیاده روی نکنید.

برای کاهش وزن این کارهای ساده را انجام دهید:

1- برای کاهش وزن پارک کنید و از محل مورد نظر خود دورتر قدم بزنید.

۲- برای گردش در شهر از دوچرخه استفاده کنید.

3- به جای آسانسور یا پله برقی از پله استفاده کنید.

4. بعد از غذا پیاده روی کنید.

5. از پشت میز بلند شوید تا کمی ورزش کنید.

6- فعالیت های لذت بخشی مانند پیاده روی در طبیعت، رقصیدن و بازی با کودک خود انجام دهید.

فیبر بیشتری بخورید:

خوردن غذاهایی که فیبر بیشتری دارند باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنیم. این مواد مغذی بدن را تمیز می کنند و سطح کلسترول خون را کاهش می دهند.

آهسته غذا بخورید:

هرگز با عجله غذا نخورید آهسته غذا خوردن باعث می شود مغز شما زودتر پیام سیری دریافت کند و تمایلی به پرخوری نداشته باشید.

غذای خود را خوب بجوید:

جویدن بیشتر مواد غذایی باعث بهبود هضم و جذب مواد مغذی در بدن شما می شود. باعث می شود طعم غذا را بهتر درک کنید.

غذاهای تند بخورید:

خوردن غذاهای تند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنگی نکشید:

یک رژیم غذایی اساسی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که برای مدت طولانی نمی خورید و گرسنه می مانید، بدن شما فکر می کند که زمان قحطی است بنابراین کالری ذخیره می کند و نمی سوزاند.
غذای خود را تا ساعت 7:30 بعد از ظهر بخورید:

ساعت غذا خوردن نقش زیادی در تناسب اندام دارد. اگر شامتان را دیر بخورید و بلافاصله بعد از آن به رختخواب بروید، دچار مشکلات گوارشی می شوید و غذایتان هضم نمی شود، بنابراین برنامه کاهش وزنتان مختل می شود.

استرس خود را کاهش دهید:

استرس ترشح هورمون هایی را در بدن افزایش می دهد که عادات غذایی را مختل کرده و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

به اندازه کافی خوابیدن:

کم خوابی باعث افزایش هورمون های استرس در بدن و تجمع چربی های شکمی و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می شود و باعث می شود فرد به خوردن غذاهای ناسالم مانند کیک، شیرینی، چیپس و … گرایش پیدا کند.

شکر مصرف نکنید:

برای کنترل دیابت و کاهش قند خون به جای شکر از شکر برگ استفاده کنید، این مواد طبیعی که کالری صفر دارند در همه فروشگاه ها موجود است.

پرهیز از غذاهای سرخ شده:

به جای خوردن غذاهای سرخ شده که کالری و چربی بالایی دارند و بسیار چاق کننده هستند، از غذاهای آب پز یا بخارپز استفاده کنید تا به کاهش وزن قابل توجهی برسید.

الکل مصرف نکنید:

مصرف مشروبات الکلی به دلیل قند بالای آن کالری های غیر ضروری را به بدن اضافه می کند و برنامه ورزشی شما را پس از مصرف مختل می کند.

میوه و سبزیجات کافی بخورید:

رژیم کاهش وزن برنامه ای است که شامل میوه ها و سبزیجات است. میوه ها و سبزیجات علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین هستند، فیبر بالایی دارند و کالری کمی دارند، بنابراین برای کاهش وزن بسیار مفید هستند.

سعی کنید برای رفع گرسنگی قبل از ناهار یا شام سالاد بخورید و کمتر بخورید. برای شام یک کاسه بزرگ سالاد سبزیجات همراه با یک وعده غذایی کم کالری برای شام بخورید و حتما در طول روز میوه بخورید.

کاهش مصرف غذاهای شور:

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و معده شما را نفخ می کند، بنابراین از مصرف نمک و غذاهای پر نمک مانند ترشی، نان عدس و تنقلات در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

برنج قهوه ای بخورید:

برنج قهوه ای فیبر بیشتری دارد و کالری کمتری دارد که باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید. برنج قهوه ای سرشار از سبوس است و باعث کاهش کلسترول می شود.

ورزش:

برای کاهش وزن باید حداقل 3 بار در هفته ورزش کنید. ورزش های هوازی مانند شنا، دوچرخه سواری، دویدن، پیاده روی، طناب زدن و … تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند. برای کاهش موثر چربی شکم، سه تا پنج بار در هفته به مدت 30 دقیقه هر روز صبح قبل از خوردن صبحانه ورزش هوازی نسبتاً متوسط ​​انجام دهید.

3500 کالری بسوزانید:

برای از دست دادن نیم پوند چربی بدن، باید 3500 کالری بسوزانید، یعنی باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

از این غذاها بیشتر بخورید:

جودوسر:

خوردن بلغور جو برای صبحانه شما را تا ناهار پرانرژی نگه می دارد و تمایلی به خوردن غذاهای پر کالری ندارید. در نتیجه متابولیسم شما سرعت می گیرد و وزن کم می کنید.

بادام ها:

پروتئین ها و چربی های غیراشباع موجود در بادام با گرسنگی مبارزه می کنند و خاصیت سیری دارند، بنابراین خوردن بادام به کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک زیادی می کند.

کاهو:

کاهو حاوی مقدار زیادی فیبر و آب است که باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید.

لوبیا:

لوبیا به دلیل داشتن فیبر و پروتئین بالا باعث می شود احساس سیری کنید، بنابراین نیازی به خوردن غذاهای دیگر نخواهید داشت.

چای سرد:

به جای نوشیدنی های پرکالری مانند نوشابه ها و دسرها، چای سرد بنوشید تا در طولانی مدت کالری و چربی دریافتی خود را کاهش دهید.

سرکه سیب:

سرکه سیب با تحریک آنزیم های چربی سوز سطح قند خون را تنظیم می کند و احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

دارچین:

دارچین طبع گرمی دارد و برای لاغری افراد سرد مزاج مفید است، زیرا سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را افزایش می دهد. می توانید به جای شکر از دارچین استفاده کنید.

اب:

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب باعث کاهش اشتها و تسریع متابولیسم و ​​پاکسازی بدن می شود پس همیشه روزی 8 لیوان آب بنوشید و حتما قبل از غذا آب سرد بنوشید تا کالری بیشتری بسوزانید تا گرم شود.و لاغر شوید. .

آجیل:

آجیل سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش کلسترول و کاهش وزن کمک می کند.

کنجد:

کنجد طبیعتی گرم دارد و باعث چربی سوزی می شود.

هل:

هل باعث لاغری و کاهش وزن می شود، زیرا خاصیت چربی سوزی دارد.

میخک:

چوب میخک تاثیر مثبتی در کاهش وزن دارد، بنابراین آن را با غذاهای مضر جایگزین کنید.

زردچوبه:

از زردچوبه برای بهبود سلامتی و افزایش جذب و هضم چربی ها استفاده کنید.

دانه سیاه:

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو دارد پس از آن غافل نشوید.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم