غذاهای موثر برای مشکلات گوارشی:



همه افراد گهگاهی دچار ناراحتی معده شده اند که کاملا طبیعی است و می تواند به دلیل مصرف غذا، استرس، انگل ها، آلرژی ها و آلرژی های غذایی باشد. در اینجا چند غذای مفید برای ناراحتی معده آورده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سوپ های رقیق مانند سوپ مرغ به راحتی هضم می شوند و ویتامین ها، پروتئین ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. اگر از استفراغ یا اسهال رنج می برید، سوپ ها می توانند به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک کنند.

نان ساده با توجه به اینکه ممکن است فرد ناراحت معده اشتهای زیادی نداشته باشد، می تواند برای تامین نیاز روزانه بدن خود از غذاهای سبک و آسان هضم مصرف کند.

زنجبیل اگر از حالت تهوع رنج می برید، زنجبیل می تواند به کاهش علائم کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی است و آنتی اکسیدان ها با محافظت از سلول های سالم در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به پیشگیری از بیماری های مزمن کمک می کنند.اما زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی است.

برخی از گیاهان دارویی مانند شیرین بیان، بابونه و نعناع نیز برای آرامش معده موثر هستند، زیرا بابونه خاصیت ضد تهوع و ضد التهابی دارد و به کاهش گاز و رفع ناراحتی معده کمک می کند. همچنین ریشه شیرین بیان خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی دارد و به درمان معده درد کمک می کند. برنج سفید ساده به دلیل داشتن کربوهیدرات به راحتی هضم می شود و انرژی می دهد.

مرغ، بوقلمون یا ماهی های بدون پوست که پخته یا کبابی نپخته یا پوست کنده می شوند به راحتی هضم می شوند و پروتئین و سیری ایجاد می کنند. تخم مرغ می تواند پروتئین و کربوهیدرات را برای بدن تامین کند.

بلغور جو دوسر و غلات کامل معمولا می توانند به عنوان آرام بخش عمل کنند. جو یک منبع فیبر محلول است که می تواند حرکات روده را عادی کند و ممکن است بهتر از گندم که منبع قابل توجهی از فیبر نامحلول است تحمل شود.

جویدن آدامس بدون قند نیز ممکن است برای ناراحتی معده مفید باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که جویدن آدامس به مدت 30 دقیقه بعد از غذا می تواند مفید باشد. جویدن آدامس ترشح بزاق را افزایش می دهد و اسید را به معده باز می گرداند. بهتر است از جویدن آدامس با طعم نعناع که ممکن است باعث سوزش سر دل شود خودداری کنید.

پوره سیب شیرین نشده می تواند یک رژیم غذایی کوتاه مدت مفید برای افرادی باشد که از ناراحتی معده رنج می برند. پوره سیب برای معده ملایم است، اگرچه مقداری فیبر دارد. این فیبر می تواند در صورت اسهال مفید باشد.

ماست منبع بسیار خوبی از پروبیوتیک ها است که باکتری های مفیدی هستند که می توانند به هضم سالم کمک کنند و همچنین منبع عالی از مواد مغذی مهم مانند پروتئین و کلسیم است.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم